Het in Amsterdam gevestigde Winclove is producent van voedingssupplementen. De organisatie werkt al jaren samen met NDI op het gebied van IT-beheer. Eerlijkheid en vertrouwen zijn belangrijke ingrediënten van de samenwerking. Trudie Slijkhuis, strategisch inkoper bij Winclove, vertelt hoe support van NDI de organisatie makkelijk en zorgeloos laat werken.
Uitbesteden van IT
“We willen dat onze collega’s altijd makkelijk kunnen werken”, vertelt Trudie. “IT speelt daar natuurlijk een belangrijke rol in. We willen alleen zelf niet bezig zijn met het onderhoud ervan. Daarom hebben we dat uitbesteed aan NDI, waarmee we al een paar jaar samenwerken. Zij hebben bewezen onze snelle groei bij te kunnen benen en onze IT daar op aan te kunnen passen.”
Brede dienstverlening
Vrijwel alle IT wordt beheerd door NDI. Trudie: “Werkplekken worden voorzien van de juiste hardware en apps zoals Teams. Ook onze serveromgeving en ons wifinetwerk worden in goede conditie gehouden. Bij groei kan alle IT snel worden opgeschaald, zodat ook nieuwe collega’s meteen aan de slag kunnen. Tegelijkertijd zijn we verzekerd van de nodige service en support op afstand.”
Dynamische samenwerking
Ideaal aan de supportwerkzaamheden is de gezonde dynamiek tussen Winclove en NDI. “Proactieve monitoring houdt onze IT up-to-date, zonder dat het ons veel tijd kost”, legt Trudie uit. “Maar ook de meer reactieve werkzaamheden, zoals het oplossen van gebruikersproblemen, verlopen snel. NDI lijkt soms onderdeel van ons bedrijf. Dat is natuurlijk wat je zoekt in een IT-partner.”
Open en kritisch zijn is belangrijk in de samenwerking. NDI juicht dat ook toe.
Intensief kwaliteitsmanagement
Om aan te sturen op de best mogelijke resultaten worden alle supportwerkzaamheden geëvalueerd. “Tijdens de maand- en jaargesprekken bespreken we de gang van zaken”, licht Trudie toe. “Eventuele verbeterpunten worden snel doorgevoerd. Denk aan nieuwe IT-oplossingen. Ook het advies over en de installatie van zo’n nieuwe oplossing worden vervolgens geëvalueerd. Het zorgt ervoor dat we onze klanten uiteindelijk nog beter en sneller van dienst kunnen zijn. Precies zoals we dat graag willen.”
Open en kritisch
De best mogelijke klantervaring kan alleen worden bereikt met een eerlijke en gelijkwaardige samenwerking. Trudie: “Dat betekent dat je open en kritisch moet zijn. We kijken voortdurend samen naar nieuwe kansen en mogelijke verbeterpunten. Als je ziet dat iets wellicht beter kan, moet je dat ook durven uitspreken. NDI juicht dat ook toe. Dat maakt onze samenwerking heel waardevol.”
Snelle switch naar thuiswerken
Net als bij veel andere bedrijven werken collega’s binnen Winclove vaker thuis. Hoe beïnvloedt dit de serviceverlening? “Ook hier konden we ons snel op aanpassen”, weet Trudie. Er komt minder vaak een engineer van NDI bij ons op locatie. Meer supporttaken verlopen nu op afstand. Daardoor kunnen we problemen op de werkplek snel blijven oplossen en blijven we ook nu productief.”
Plannen voor morgen
Ondertussen blijven Winclove en NDI intensief samenwerken op het gebied van IT. “Wij zijn met NDI in gesprek om naar de toekomst te kijken; zij geven advies voor ons nieuwe pand en helpen bij het nadenken over de nieuwe IT-omgeving. NDI zal dit op maat kunnen opleveren. Dankzij de prettige en proactieve dienstverlening weten we dat dat helemaal goed gaat komen. Zo kunnen we ons volop blijven richten op onze kernactiviteiten”, sluit Trudie af.