HomeBlog
In zes stappen naar een cloudwerkplek 
Blog
In zes stappen naar een cloudwerkplek 
Share this...

Denk je erover na om over te stappen naar de cloud werkplek, maar weet je niet precies hoe je dat moet aanpakken? Geen nood. Overstappen hoeft namelijk helemaal niet moeilijk te zijn. Zoals bij alles is een goede voorbereiding het halve werk. Lees onderstaand hoe we je in zes stappen helpen om succesvol te switchen naar deze toekomstbestendige werkplekken. Of download onze gratis whitepaper over het creëren van de moderne werkplek.

  1. Begin met een duidelijk doel

    De allereerste stap, en meteen de belangrijkste, is het bepalen van je doel. Wat wil je bereiken met de overstap naar de cloud werkplek? Wil je je bereikbaarheid vergroten, een betere werk-privébalans voor je collega’s creëren of altijd en overal toegang tot de bedrijfsdata en -applicaties hebben? Of misschien wel alle drie tegelijk? Samen stellen we de doelen vast, waardoor het invullen van de werkplek al veel overzichtelijker en makkelijker wordt.

  2.  Betrek je collega’s

    Je collega’s zijn uiteindelijk degenen die de werkplekken gebruiken. Hun input is daarom enorm belangrijk. En daarom vragen we ze wat zij nodig hebben om nog beter te kunnen werken. Denk aan bepaalde devices of apps waarmee ze hun taken nog sneller en makkelijker uitvoeren. Dit is belangrijker dan vaak wordt gedacht; door je collega’s te betrekken stel je sneller de ideale werkplek samen. Ook creëren we zo intern  draagvlak voor de nieuwe werkplekken, en dat is natuurlijk goed voor een snelle adaptatie.

  3. Inventariseer je bestaande IT-omgeving

    Bij cloud werkplekken werk je volledig online. Dat zorgt voor meer digitale data op je netwerk. Om lekker door te kunnen werken is het belangrijk dat je netwerk up-to-date is. Maar hoe kom je daar nou achter? Wij kijken graag samen met je wat er nodig is om jouw IT toekomstbestendig en optimaal cloud-proof in te richten. Dat scheelt je niet alleen een hoop tijd, maar biedt je ook de rust van zekerheid.

     

    cloud werkplek van NDI

  4. Kies de juiste oplossing

    Nu we gezamenlijk het doel, behoeften en je IT-omgeving bepaald hebben, is het tijd om de beste oplossing te kiezen. De gewenste functionaliteiten zijn natuurlijk belangrijk, maar dat is niet het enige waar je op moet letten. We moeten ook kijken naar de security en support van de diensten en eventuele aanvullende dienstverlening vanuit de leverancier. Je wilt immers in alle omstandigheden goed kunnen blijven werken. Uiteraard kunnen we je ondersteunen bij het beheer van de werkplekken.

  5. Stel een plan van aanpak op

    Als we eenmaal bepaald hebben welke werkplekoplossingen het beste bij jullie organisatie passen is het tijd om de uitrol in te plannen. Een plan van aanpak is in deze fase natuurlijk handig. In zo’n plan nemen we op wanneer de oude werkplekken worden afgekoppeld en de nieuwe worden geleverd en geïnstalleerd. Ook kunnen we in deze fase workshops geven aan je collega’s, zodat ze straks meteen goed van start gaan.

  6. Evalueer en leer

    Oké, de cloud werkplekken zijn in gebruik. Nu wil je weleens weten wat je collega’s ervan vinden. Evaluatiemomenten helpen je daarbij. Deze kunnen waardevolle inzichten opleveren. Misschien is het nog niet voor iedereen helemaal duidelijk hoe sommige functies werken, of zijn er andere problemen die de productiviteit hinderen. Door met je collega’s in gesprek te gaan kom je hier snel achter. Tegelijkertijd voorkom je dat je collega’s privédevices gaan gebruiken voor zakelijke doeleinden. Dat komt vaak voor bij onvrede over de werkplek, en kan leiden tot datalekken.

In de wolken met onze cloud oplossingen

Wil je ook in één keer succesvol over naar de cloud werkplek? Wij maken dat zo makkelijk mogelijk voor je. We zorgen ervoor dat je snel beschikt over de ideale oplossing, zonder dat je daar veel tijd mee kwijt bent. Wil je daar meer over weten? Wij bespreken graag hoe je we het beste kunnen helpen.