ARN Beeldmerk klARN (voormalig Autorecycling Nederland) is opgericht in 1995 door de verschillende autobrancheorganisaties en heeft als belangrijkste opdracht erop toe te zien dat 95% van de Nederlandse autowrakken gerecycled en nuttig toegepast worden. Een belangrijke factor in de werkzaamheden van ARN is het vinden van de juiste balans tussen milieuprestatie en economische haalbaarheid.

Met andere woorden: oplossingen op het gebied van recycling moeten praktisch en kostentechnisch haalbaar zijn.


Voor het behalen van hun doelstellingen is de ICT-omgeving van groot belang. Daar komt NDI om de hoek kijken, waarmee sinds 2014 wordt samengewerkt. NDI heeft zich de afgelopen twee jaar ingezet om de ICT-omgeving te optimaliseren en zo goed mogelijk te beheren. Op het gebied van ICT heeft NDI ARN geholpen om bestaande en nieuwe ICT-uitdagingen aan te pakken.

Na een review van de bestaande situatie was het tijd voor een nieuwe stap in de samenwerking tussen NDI en ARN, het ontwikkelen van een uitwijkprocedure. Deze procedure moet ervoor zorgen dat 10 tot 15 medewerkers van ARN bij calamiteiten, zoals bijvoorbeeld bij brand, binnen drie dagen weer gebruik kunnen maken van de meest belangrijke digitale informatie. Een enorme hoeveelheid data wordt vanuit de back-up gehaald zodat de medewerkers kunnen beschikken over hun eigen e mail en diverse essentiƫle bestanden. Daarnaast is het belangrijk dat bepaalde servers weer toegankelijk zijn.

De uitwijkprocedure wordt sinds de ontwikkeling twee keer per jaar getest om ervoor te zorgen dat deze te allen tijde ingezet kan worden zoals bedacht. Na een aantal keren testen, het vernieuwen van het serverpark, de firewalls en de spamfilters werkt de uitwijkprocedure inmiddels zoals gewenst.

Mocht er dus onverhoopt een calamiteit zijn bij ARN, dan is dankzij de uitwijkprocedure ARN binnen korte tijd weer operationeel.