global $wp_query;
WP_Query Object
(
[query] => Array
(
[error] => 404
)
[query_vars] => Array
(
[error] => 404
[m] =>
[p] => 0
[post_parent] =>
[subpost] =>
[subpost_id] =>
[attachment] =>
[attachment_id] => 0
[name] =>
[pagename] =>
[page_id] => 0
[second] =>
[minute] =>
[hour] =>
[day] => 0
[monthnum] => 0
[year] => 0
[w] => 0
[category_name] =>
[tag] =>
[cat] =>
[tag_id] =>
[author] =>
[author_name] =>
[feed] =>
[tb] =>
[paged] => 0
[meta_key] =>
[meta_value] =>
[preview] =>
[s] =>
[sentence] =>
[title] =>
[fields] =>
[menu_order] =>
[embed] =>
[category__in] => Array
(
)
[category__not_in] => Array
(
)
[category__and] => Array
(
)
[post__in] => Array
(
)
[post__not_in] => Array
(
)
[post_name__in] => Array
(
)
[tag__in] => Array
(
)
[tag__not_in] => Array
(
)
[tag__and] => Array
(
)
[tag_slug__in] => Array
(
)
[tag_slug__and] => Array
(
)
[post_parent__in] => Array
(
)
[post_parent__not_in] => Array
(
)
[author__in] => Array
(
)
[author__not_in] => Array
(
)
[search_columns] => Array
(
)
[tax_query] => Array
(
[0] => Array
(
[taxonomy] => language
[field] => term_taxonomy_id
[terms] => Array
(
[0] => 27
)
[operator] => IN
)
)
[orderby] => menu_order
[order] => ASC
[ignore_sticky_posts] =>
[suppress_filters] =>
[cache_results] => 1
[update_post_term_cache] => 1
[update_menu_item_cache] =>
[lazy_load_term_meta] => 1
[update_post_meta_cache] => 1
[post_type] =>
[posts_per_page] => 10
[nopaging] =>
[comments_per_page] => 50
[no_found_rows] =>
[taxonomy] => language
[term_id] => 27
)
[tax_query] => WP_Tax_Query Object
(
[queries] => Array
(
[0] => Array
(
[taxonomy] => language
[terms] => Array
(
[0] => 27
)
[field] => term_taxonomy_id
[operator] => IN
[include_children] => 1
)
)
[relation] => AND
[table_aliases:protected] => Array
(
[0] => 4oxK8wI_term_relationships
)
[queried_terms] => Array
(
[language] => Array
(
[terms] => Array
(
[0] => 27
)
[field] => term_taxonomy_id
)
)
[primary_table] => 4oxK8wI_posts
[primary_id_column] => ID
)
[meta_query] => WP_Meta_Query Object
(
[queries] => Array
(
)
[relation] =>
[meta_table] =>
[meta_id_column] =>
[primary_table] =>
[primary_id_column] =>
[table_aliases:protected] => Array
(
)
[clauses:protected] => Array
(
)
[has_or_relation:protected] =>
)
[date_query] =>
[queried_object] =>
[queried_object_id] =>
[request] =>
SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS 4oxK8wI_posts.ID
FROM 4oxK8wI_posts LEFT JOIN 4oxK8wI_term_relationships ON (4oxK8wI_posts.ID = 4oxK8wI_term_relationships.object_id)
WHERE 1=1 AND (
4oxK8wI_term_relationships.term_taxonomy_id IN (27)
) AND ((4oxK8wI_posts.post_type = 'post' AND (4oxK8wI_posts.post_status = 'publish' OR 4oxK8wI_posts.post_status = 'acf-disabled')))
GROUP BY 4oxK8wI_posts.ID
ORDER BY 4oxK8wI_posts.menu_order ASC
LIMIT 0, 10
[posts] => Array
(
[0] => WP_Post Object
(
[ID] => 6960
[post_author] => 5
[post_date] => 2024-03-13 13:39:23
[post_date_gmt] => 2024-03-13 12:39:23
[post_content] => Na een flink aantal jaar directeurschap van NDI heeft Manuel onlangs zijn laatste NDI-dag gehad. Iemand die een stempel heeft gedrukt op wat we met NDI hebben bereikt maakt de stap om buiten NDI zijn vleugels uit te slaan. Zoals hij zelf zegt ‘het was een mooi moment om nog eens tien jaar iets anders te gaan doen’.
De afgelopen 20 jaar heeft Manuel een enorme bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en groei van NDI. Manuel zijn doel was om NDI naar een volgende fase te brengen door meer structuur, verdere professionalisering en vooral het uitbouwen van de menselijke kant die NDI en ICT zo belangrijk maakt. Dit doel heeft Manuel zeker bereikt samen met alle collega’s. NDI is een betrouwbaar, technisch sterk maar ook vooral heel erg menselijk ICT bedrijf waar iedereen met veel trots en plezier (en af en toe een kreun) voor werkt.
In januari hebben we op gepaste wijze met iedereen afscheid genomen van Manuel tijdens ons nieuwjaarsfeest. Prachtige cadeaus, speeches, een heuse ‘roast’ en natuurlijk (het blijft een techneut) een uit gefaseerde server vol handtekeningen van NDI-ers er op 😊. Alles met een lach en een traan, terugdenkend aan heel veel mooie momenten met NDI.
Sinds enige tijd stond Manuel al één dag per week voor de klas op de Haagse Hogeschool als docent voor informaticastudenten. Iets dat helemaal bij hem past: voor de groep staan en een verhaal vertellen is hem op het lijf geschreven! Hij geeft zelf aan dat hij de komende periode wat meer les gaat geven en eens rustig de tijd neemt om te bedenken wat hij daar naast zou willen gaan doen. Zelf denkt hij aan een combinatie van doceren en interim klussen of misschien wel weer ondernemerschap.
Samen met zijn vrouw heeft hij ook al jaren
een webshop met accessoires voor diabeten, dat blijven ze er in ieder geval bij doen. Manuel daar over: ‘Dit was eigenlijk een tijdelijk empty nest projectje toen de kinderen de deur uit gingen maar we krijgen er zoveel energie van dat we er niet over denken er mee te stoppen; we verkopen prachtige producten die het leven van diabeten echt wat eenvoudiger maken en krijgen dan ook hartverwarmende reacties van klanten.’
We wensen Manuel veel plezier de komende tien jaar en komen hem vast nog eens tegen, bij NDI of ergens anders.
[post_title] => Het waren twintig fijne jaren!
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => het-waren-twintig-fijne-jaren
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2024-03-14 08:59:04
[post_modified_gmt] => 2024-03-14 07:59:04
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://www.ndi.nl/?p=6960
[menu_order] => 0
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[1] => WP_Post Object
(
[ID] => 6863
[post_author] => 31
[post_date] => 2024-01-19 11:24:11
[post_date_gmt] => 2024-01-19 10:24:11
[post_content] =>
Groot nieuws voor Microsoft 365 Business Premium en Business Standard gebruikers binnen het MKB: vanaf vrijdag is Copilot beschikbaar! Deze innovatieve toevoeging aan Microsoft 365 kan de manier waarop MKB bedrijven werken compleet veranderen.
Copilot is een AI-assistent van Microsoft die werkprocessen optimaliseert, efficiëntie verbetert en de productiviteit in digitale omgevingen verhoogt.
Copilot brengt ons in een andere fase van werken en efficiëntie, waarbij we taken op een compleet nieuwe manier aanpakken. Het maakt werk niet alleen makkelijker, maar ook een stuk creatiever. Het stelt gebruikers in staat sneller en efficiënter te werken, van het opstellen van documenten tot het analyseren van gegevens. Maar innovatie brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee. Het is ontzettend belangrijk dat bedrijven rekening houden met het risico op het gebied van privacy en beveiliging dat gebruik van Copilot met zich meebrengt. Voordat je medewerkers gebruik laat maken van copilot is het van belang om alles goed op te orde hebben. Als de classificatie van documenten niet op orde is, zou het kunnen dat medewerkers toegang hebben tot de salarisadministratie of dergelijke.
We adviseren MKB's om Copilot eerst in een kleine pilotgroep op te zetten en te testen. Daardoor heb je de mogelijkheid om de tool in een gecontroleerde omgeving te evalueren en er zeker van te zijn dat het aansluit bij je bedrijfscultuur en -normen. Het is belangrijk te onthouden dat, hoewel Copilot een efficiënte assistent is, het menselijk oordeel en expertise niet kan vervangen.
Copilot opent deuren naar verbeterde productiviteit en toegang tot data, maar het vraagt ook om bewust gebruik. Het is belangrijk dat data binnen organisaties verstandig beheerd wordt, aangezien Copilot toegang heeft tot alle beschikbare informatie. Dit betekent dat medewerkers, soms onbewust, toegang kunnen krijgen tot data waar ze normaal niet naar zouden zoeken. Een bewuste strategie in data-toegankelijkheid en -beveiliging (Data Governance) is daarom essentieel bij het implementeren van Copilot. Deze benadering verzekert dat AI-technologie op een veilige en effectieve manier wordt ingezet.
[post_title] => Copilot: De nieuwe werkrevolutie in Microsoft 365 voor MKB-bedrijven
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => microsoft-copilot-mkb
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2024-02-06 13:26:53
[post_modified_gmt] => 2024-02-06 12:26:53
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://www.ndi.nl/?p=6863
[menu_order] => 3
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[2] => WP_Post Object
(
[ID] => 6812
[post_author] => 11
[post_date] => 2023-11-08 11:17:06
[post_date_gmt] => 2023-11-08 10:17:06
[post_content] => Een van onze klanten is een bedrijf waar onze collega Manuel van Strien actief in is. Samen met zijn vrouw en soms met hulp van hun kinderen ‘hobbyen ze bij’ met hun webshop
https://kaio-dia.nl/. Hier verkopen ze tasjes en bandjes die het leven eenvoudiger maken voor diabeten. Hoe komt dat zo, vragen we hem, heb je diabetes dan? Hier moet hij een beetje om lachen en hij vertelt: 'Nee, ik snap dat je dat denkt, bij diabetes denken mensen snel aan diabetes type 2, dat is gerelateerd aan levensstijl en ja ik weet het, ik heb wat extra gewicht. T2 komt veel voor onder mensen met overgewicht en ouderen, daarom noemde men het vroeger ook wel ouderdomsdiabetes. Maar weet je dat er ook diabetes type 1 bestaat dat zo maar ineens de kop op kan steken bij gezonde kinderen? En T1 kun je niet oplossen met een gezonde levensstijl, daarvoor moet je een aantal keer per dag insuline inspuiten en aan de lopende band je bloedsuikerspiegel meten.' En dat dan dus de rest van je leven! Gelukkig kan dit tegenwoordig ‘automagisch’ met sensoren en een insulinepomp. Een hele verbetering met acht keer per dag een druppel bloed uit je vinger persen en een paar keer per dag insuline injecteren.
Ondanks dat automatische sensoren en pompen de medische kant van diabetes vereenvoudigen blijft het zwaar. Stel je je eigen kinderen maar eens voor als ze nooit spontaan een snoepje of een snack kunnen eten, maar altijd in de gaten moeten houden hoeveel koolhydraten ze binnenkrijgen. Want het is zaak om de insulinespiegel zo stabiel mogelijk te houden. Van schommelingen en pieken kun je veel last hebben waaronder op latere leeftijd schade aan organen en ogen. Daarom lopen kinderen van jongs af aan met een sensor op hun arm en met een pomp in een tasje om hun middel. En dat dan altijd, tijdens slapen, eten, sporten, zwemmen en stoeien, altijd!
En daar komen dan de producten die wij verkopen bij kijken. Wat bleek een aantal jaar geleden? Een armsensor kan er makkelijk afvallen bij het zwemmen, sporten, douchen of slapen. Dat leidt tot kosten voor een nieuwe sensor, maar ook tot een tijdelijke piek of dip in bloedwaarden. Dat is ongezond en leidt tot zaken als stemmingswisselingen en concentratieproblemen. Niet zo handig als je op school zit of aan het werk bent. Ook waren er nauwelijks goede tasjes op de markt voor het meenemen van een insulinepomp. Een dergelijk tasje moet stevig zijn, doorvoeren hebben voor slangetjes, comfortabel dragen (had ik al gezegd dat je hem altijd bij je hebt?) en de mogelijkheid hebben om de pomp met insuline erin te koelen op vakantie in een warm land.
Daarom hebben de oprichters van kaio-dia.nl (een moeder en haar zoon met diabetes) een lijn artikelen ontworpen die het leven van diabeten beter maken. Bandjes om de sensor op zijn plaats te houden en allerlei tasjes, bandjes en etuis voor het meenemen van een pomp of het slapen met een pomp. Allemaal goed doordacht, getest en speciaal ontwikkeld voor diabeten. En wat ook belangrijk is: in allerlei kleuren en designs. Zo wordt een
insulinepomptas een modeaccessoire waar ook een telefoon in past. En zo wordt een sensor op de arm van een kind een leuk bandje met een camouflage-print en
sergeantsstrepen. Dit wordt allemaal gemaakt in de fabriek van mijn neef in Indonesië en zo ben ik erbij betrokken geraakt.
Bij het opzetten van de webshop heb ik destijds een handje geholpen, vooral omdat ik het een heel sympathiek idee vond. Met deze producten help je diabeten echt hun leven een beetje beter te maken. Toen Masha (de oprichtster) een stapje terug deed viel dat precies samen met het moment dat mijn kinderen het huis uit gingen. Mijn vrouw Wendy en ik hebben toen besloten dat het een leuk ‘empty nest’-projectje was om dit samen op te pakken. De afgelopen jaren hebben we de producten verder uitgebouwd en de logistiek gestroomlijnd. Ondertussen heeft Kaio-Dia Nederland een paar duizend klanten in Nederland en België die ons hoge beoordelingen geven en vaak zeggen ‘blij dat ik eindelijk jullie producten heb gevonden’. De fabriek heeft intussen in andere landen verkopers gevonden waardoor de diabetesproducten van Kaio-Dia nu in 15 landen worden verkocht.
Worden we er rijk van? Absoluut niet, we houden de prijzen zo laag mogelijk om onze diabetes-hulpmiddelen toegankelijk te houden voor iedereen. Net zoals we bij NDI zeggen, vinden we namelijk ook bij Kaio-Dia: wij helpen mensen. Een deel van de opbrengst doneren we aan onderzoek naar het herstel van diabetes en we verstrekken soms gratis artikelen aan mensen die het niet kunnen betalen maar wel nodig hebben. Ondertussen weet ik best veel van diabetes en ben ik heel dankbaar dat ik en mijn naasten die ziekte niet hebben. Dat gevoel en het gevoel van producten verkopen aan mensen die er echt blij mee zijn: dat is echte rijkdom!
Tot slot: ben je iemand of ken je iemand met diabetes? Stuur me een mailtje op
manuel@kaio-dia.nl dan krijg je een mooie ‘friends & family’ korting van 20%. Gewoon, omdat het kan.
[post_title] => Wij helpen mensen (en niet alleen bij NDI)
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => wij-helpen-mensen-en-niet-alleen-bij-ndi
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-11-08 11:19:30
[post_modified_gmt] => 2023-11-08 10:19:30
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://www.ndi.nl/?p=6812
[menu_order] => 4
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[3] => WP_Post Object
(
[ID] => 6773
[post_author] => 15
[post_date] => 2023-10-13 15:44:17
[post_date_gmt] => 2023-10-13 13:44:17
[post_content] => In een wereld waarin digitale dreigingen voortdurend veranderen, is de bescherming van jouw bedrijf tegen cyberaanvallen van groot belang. Er is nu tijdelijke ondersteuning beschikbaar om jouw cyberweerbaarheid te versterken: Mijn Cyberweerbare Zaak. Deze subsidie is speciaal ontworpen voor midden- en kleinbedrijven die hun cyberweerbaarheid willen verbeteren.
Stap 1: CyberVeilig Check
De eerste stap op weg naar een veiliger bedrijf is de CyberVeilig Check, beschikbaar op digitaltrustcenter.nl. Deze check geeft je een duidelijk beeld van de huidige stand van jouw online beveiliging en leidt tot een lijst met aanbevolen stappen om te nemen. Je krijgt duidelijke instructies over wat je moet doen, hoe je het moet doen en waarom deze maatregelen cruciaal zijn voor de veiligheid van jouw bedrijf.
Stap 2: Subsidie
Voor de openstaande actiepunten uit de CyberVeilig Check kun je tijdelijk een subsidie aanvragen die 50% van de aanschaf- en implementatiekosten dekt. De subsidie is per aanvragende onderneming gemaximeerd op € 1.250, met de kanttekening 'zolang de voorraad strekt'.
Deze financiële ondersteuning is beschikbaar voor bedrijven met maximaal 50 werknemers en een jaaromzet tot € 10 miljoen. De aanvraagperiode loopt tot en met 1 november 2023 (17.00 uur). Complete aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, totdat het totale budget op is. Het is dus verstandig om jouw aanvraag tijdig en volledig in te dienen.
Stap 3: Meerwaarde NDI
Hoewel sommige maatregelen nog niet als essentieel worden beschouwd door de overheid, zoals Multi-Factor Authenticatie (MFA) op externe sites of regelmatige phishing tests, kunnen deze aanvullende beveiligingslagen wel van waarde zijn voor jouw bedrijf. Hier kan NDI van dienst zijn. Wij bieden expertise en ondersteuning om ervoor te zorgen dat jouw organisatie optimaal beschermd is tegen voortdurend veranderende digitale dreigingen. Zie bijvoorbeeld
https://ndi.nl/nl/potentieel-risico-microsoft-teams-chats-externe-gebruikers/.
Interesse in het (verder) versterken van jouw cyberbeveiliging? Neem vandaag nog contact op met Nick Reijmers (
088 088 4310 of
nreijmers@ndi.nl) voor meer informatie en ontdek hoe wij jou kunnen helpen.
[post_title] => Stap voor stap naar betere online veiligheid voor jouw bedrijf
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => stap-voor-stap-naar-betere-online-veiligheid-voor-jouw-bedrijf
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-10-19 13:38:47
[post_modified_gmt] => 2023-10-19 11:38:47
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6773
[menu_order] => 5
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[4] => WP_Post Object
(
[ID] => 6754
[post_author] => 31
[post_date] => 2023-09-28 12:58:40
[post_date_gmt] => 2023-09-28 10:58:40
[post_content] => Heb je je ooit afgevraagd hoe het zou zijn om een slimme AI-maatje te hebben die je dagelijkse taken vereenvoudigt en je werk efficiënter en leuker maakt?
Nou, Microsoft heeft recentelijk een baanbrekende innovatie onthuld in de wereld van kunstmatige intelligentie: Microsoft Copilot. Deze revolutionaire AI-assistent is ontworpen om je betrouwbare metgezel te zijn en je productiviteit en creativiteit te verbeteren in diverse vakgebieden. Deze nieuwe mogelijkheid wordt beschikbaar voor $30 per gebruiker voor de Enterprise klanten vanaf 1 november 2023.
Microsoft Copilot is veel meer dan alleen een AI-assistent. Het is een intelligente, creatieve partner die je productiviteit en plezier vergroot in verschillende domeinen. Of je nu aan het coderen, schrijven, of ontwerpen bent, Copilot biedt slimme suggesties en op maat gemaakte ondersteuning, aangepast aan jouw context en stijl. Het begrijpt niet alleen wat je doet, maar ook wat je wilt bereiken, waardoor het een gepersonaliseerde AI-collega wordt die perfect is afgestemd op jouw doelen.
Maar wat Microsoft Copilot echt opmerkelijk maakt, is het potentieel om de manier waarop we werken en samenwerken ingrijpend te veranderen. Stel je voor dat je een AI-partner hebt die moeiteloos helpt bij brainstormen, problemen oplossen, en zelfs het aanleren van nieuwe vaardigheden. Het tijdperk van AI-collega's is aangebroken, en Microsoft Copilot loopt voorop.
Wil je meer te weten komen over Microsoft Copilot en hoe het jou kan ondersteunen? Bekijk dan zeker de
demo video. Ben je nieuwsgierig naar de andere functies en updates van Microsoft? Ontdek ze
hier.
[post_title] => Microsoft Copilot: Je slimme AI-maatje voor efficiënter werk
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => microsoft-copilot
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-10-03 09:19:59
[post_modified_gmt] => 2023-10-03 07:19:59
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6754
[menu_order] => 6
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[5] => WP_Post Object
(
[ID] => 6726
[post_author] => 15
[post_date] => 2023-09-12 08:31:56
[post_date_gmt] => 2023-09-12 06:31:56
[post_content] => Er zijn recentelijk berichten verschenen over een veiligheidsprobleem binnen Microsoft Teams. Wat houdt deze kwetsbaarheid in en hoe kun je jezelf ertegen beschermen?
Bestandsdeling binnen en buiten de organisatie
Wanneer je een Teams-chat begint met personen binnen je eigen Microsoft 365-omgeving, is het mogelijk om bestanden te delen via OneDrive. Dit wordt aangegeven met het paperclip-pictogram. Maar als je chat met externe gebruikers – mensen buiten jouw Microsoft 365-omgeving – is bestandsdeling niet toegestaan. Dit voorkomt dat onbekende gebruikers zomaar bestanden kunnen sturen naar medewerkers binnen jouw organisatie.
Een mogelijke kwetsbaarheid
Ondanks deze beveiliging bestaat er een potentieel risico. Externe partijen kunnen namelijk bestanden, waaronder mogelijk schadelijke software, sturen naar interne gebruikers. Dit doen ze door de beveiligingscontroles aan de kant van de gebruiker te omzeilen. Normaal gesproken zou dit voorkomen dat externe gebruikers bestanden kunnen sturen naar interne medewerkers. Kwaadwillenden kunnen een externe hyperlink aanpassen om het te laten lijken alsof het een intern gedeeld bestand is. Wanneer een medewerker erop klikt zonder argwaan, wordt het externe bestand gedownload.
Maatregelen om te overwegen
Bewustwording bij gebruikers:
- Het begint met een goed begrip van Microsoft Teams en hoe het wordt gebruikt.
- Informeer medewerkers over de geldende richtlijnen binnen de organisatie.
Technische maatregelen:
- Overweeg om de mogelijkheid van Teams-chats met externe gebruikers volledig uit te schakelen.
- Houd er echter rekening mee dat deze optie samenwerking met andere organisaties kan bemoeilijken. Een weloverwogen keuze is van belang.
Vragen
Als je vragen hebt over dit onderwerp, neem dan contact op met Nick Reijmers via 088 – 088 4321 of nreijmers@ndi.nl.
[post_title] => Potentieel risico Microsoft Teams-chats externe gebruikers
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => potentieel-risico-microsoft-teams-chats-externe-gebruikers
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-09-12 08:48:24
[post_modified_gmt] => 2023-09-12 06:48:24
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6726
[menu_order] => 9
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 2
[filter] => raw
)
[6] => WP_Post Object
(
[ID] => 6668
[post_author] => 5
[post_date] => 2023-07-18 13:53:56
[post_date_gmt] => 2023-07-18 11:53:56
[post_content] => Vakantie is bedoeld om los te laten en te genieten van een welverdiende rust. Maar nu we altijd en overal onze mailbox bij ons dragen, is het verleidelijk om op vakantie toch even een blik te werpen op je werkmail. Kun jij de drang om je werkmail te checken niet weerstaan? Dan is het belangrijk om dit op een veilige manier te doen. Hier zijn enkele tips.
Gebruik een beveiligde verbinding
Als je toegang wilt hebben tot je werkmail tijdens je vakantie, maak dan altijd gebruik van een beveiligde internetverbinding. Vermijd het openbare wifi-netwerk in je hotel of andere openbare ruimtes; deze netwerken zijn vaak niet veilig. Gebruik in plaats daarvan een persoonlijke hotspot.
Stel tweefactorauthenticatie in
Zorg ervoor dat je tweefactorauthenticatie hebt ingesteld op je werkmailaccount. Hiermee voeg je een extra beveiligingslaag toe, aangezien je naast je wachtwoord ook een unieke verificatiecode nodig hebt om toegang te krijgen tot je account. Dit verkleint het risico op ongeautoriseerde toegang tot je werkmail, zelfs als je apparaat verloren of gestolen wordt.
Data gebruik
Data gebruik buiten Nederland kan nog steeds een kostbare aangelegenheid zijn. Dit is zeker het geval buiten de EU, maar ook binnen de EU is en blijft het opletten. Zeker streamingdiensten zoals Netflix, Spotify, YouTube, Teams (video) en LinkedIn kosten veel data. Ook de Hotspot-functie gebruiken voor de iPad van de kinderen is iets waar op gelet moet worden.
Pushmeldingen
WhatsApp-berichtjes van collega’s, nieuwsupdates en herinneringen uit je online agenda; we krijgen tegenwoordig ontzettend veel meldingen binnen op onze telefoon. Zet pushberichten, pushmeldingen of notificaties uit tijdens je vakantie. Dit zorgt voor meer rust.
Beperk je werkmail tijd
Kun je het toch niet laten om je werkmail te checken? Beperk dan de tijd die je eraan besteedt. Plan bijvoorbeeld een specifiek moment in de ochtend of avond om je werkmail te controleren. Op deze manier kun je nog steeds op de hoogte blijven van belangrijke zaken, zonder dat het je vakantie volledig overneemt.
Onthoud dat een vakantie bedoeld is om te genieten, op te laden en nieuwe energie op te doen, zodat je weer fris en productief kunt zijn wanneer je terugkomt op je werk.
[post_title] => Waarom je niet je werkmail moet checken tijdens je vakantie (en hoe je het veilig kunt doen als je het toch niet kunt laten)
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => waarom-je-niet-je-werkmail-moet-checken-tijdens-je-vakantie-en-hoe-je-het-veilig-kunt-doen-als-je-het-toch-niet-kunt-laten
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-07-18 13:53:56
[post_modified_gmt] => 2023-07-18 11:53:56
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6668
[menu_order] => 10
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[7] => WP_Post Object
(
[ID] => 6651
[post_author] => 15
[post_date] => 2023-06-15 15:15:44
[post_date_gmt] => 2023-06-15 13:15:44
[post_content] =>
Voor het gebruik van e-mail, SharePoint en een Teams-omgeving heb je bepaalde licenties nodig. NDI koopt net als vele andere ICT-dienstverleners de Microsoft Cloud licenties in via een distributeur. Voor de aanschaf van deze licenties is het nodig dat er een technische koppeling bestaat tussen de distributeur en de eindklant. Door deze koppeling was het voorheen mogelijk dat de distributeur beperkt inzicht had in bepaalde data. Microsoft heeft aangekondigd dat zij het inzicht op directe klantdata nog meer willen beperken voor deze distributeurs dan eerder het geval was. Dit wordt aangeduid als Granular Delegated Access Permissions, ofwel GDAP.
Wat is de meerwaarde voor jou?
Om voor een nog veiligere keten te zorgen hebben wij het initiatief genomen om de wijzigingen op deze koppeling direct voor al onze klanten door te voeren. De implementatie is eind mei afgerond. Eindklanten hebben hier niets van gemerkt én we brengen hier ook geen kosten voor in rekening.
Ook NDI-medewerkers hebben specifieke en beperkte toegang tot klantdata. Door gebruik te maken van een bepaald model is er minimale toegang nodig en is er maar een beperkt aantal medewerkers dat toegang tot deze data heeft. Deze minimale toegang blijft nodig om de hoogste service richting onze klanten te garanderen.
Mochten je vragen hebben omtrent dit bericht, dan kan je altijd contact opnemen met onze cloud- en securityconsultant Nick Reijmers op nreijmers@ndi.nl
[post_title] => Nog meer privacy dankzij wijziging Microsoft
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => nog-meer-privacy-dankzij-wijziging-microsoft
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-06-15 15:15:44
[post_modified_gmt] => 2023-06-15 13:15:44
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6651
[menu_order] => 11
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[8] => WP_Post Object
(
[ID] => 6474
[post_author] => 5
[post_date] => 2023-04-02 17:32:33
[post_date_gmt] => 2023-04-02 15:32:33
[post_content] => De Net Promoter Score, oftewel NPS, is een handige tool om de klanttevredenheid te meten. Maar wat betekent dit eigenlijk? Nou, het meet hoe waarschijnlijk het is dat een klant een bedrijf zou aanbevelen aan anderen. Het geeft dus een algeheel beeld van de klantloyaliteit. En met onze NPS-score van +50 voor 2022 hebben we voor het vierde jaar op rij bewezen dat we weten hoe we onze klanten tevreden kunnen houden!
Maar wat we nog veel belangrijker vinden, is dat onze klanten ons niet alleen zien als een bedrijf dat ICT diensten levert, maar als partner. En daar zijn we trots op. Het is geweldig om te horen dat onze klanten de NDI'ers deskundig en leuk vinden om mee samen te werken.
Bij NDI streven we naar transparantie en waarderen we feedback. We blijven altijd op zoek naar manieren om te groeien en onszelf te verbeteren, en het is geweldig om te zien dat deze inspanningen worden beloond met de erkenning van onze klanten voor de kwaliteit van onze dienstverlening.
[post_title] => Klanttevredenheid en partnerschap
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => klanttevredenheid-en-partnerschap
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-04-02 17:40:41
[post_modified_gmt] => 2023-04-02 15:40:41
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6474
[menu_order] => 13
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 2
[filter] => raw
)
[9] => WP_Post Object
(
[ID] => 6451
[post_author] => 15
[post_date] => 2023-02-28 16:20:34
[post_date_gmt] => 2023-02-28 15:20:34
[post_content] => You may have noticed that since last month, an update has been rolled out in Outlook for Microsoft 365 cloud users. This update adds a label to external emails, which alerts the recipient. Some complaints have been received about this label, as it is perceived as functionally undesirable. This label was not introduced by NDI, but is a global policy change from Microsoft that has been implemented for all their Microsoft 365 customers. It is possible that this has not happened everywhere yet, but it will happen at the next update.
We can technically disable this label from Microsoft. However, as NDI, we fully support the reason for its implementation. NDI advocates for employee awareness. Of course, technical implementations are not always the solution, but in this case, we believe that the label supports the awareness process. Employees who receive emails that appear to be from colleagues (i.e., internal) at first glance are alerted by the label that the email is from an external (and potentially malicious) party.
If you have any questions about this subject, please contact Nick Reijmers at 088 - 088 4321 or nreijmers@ndi.nl.
[post_title] => External mail label in Outlook
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => open
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => external-mail-label-in-outlook
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2023-02-28 16:34:52
[post_modified_gmt] => 2023-02-28 15:34:52
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://ndi.notready.nl/?p=6451
[menu_order] => 14
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
)
[post_count] => 10
[current_post] => -1
[before_loop] => 1
[in_the_loop] =>
[post] => WP_Post Object
(
[ID] => 6960
[post_author] => 5
[post_date] => 2024-03-13 13:39:23
[post_date_gmt] => 2024-03-13 12:39:23
[post_content] => Na een flink aantal jaar directeurschap van NDI heeft Manuel onlangs zijn laatste NDI-dag gehad. Iemand die een stempel heeft gedrukt op wat we met NDI hebben bereikt maakt de stap om buiten NDI zijn vleugels uit te slaan. Zoals hij zelf zegt ‘het was een mooi moment om nog eens tien jaar iets anders te gaan doen’.
De afgelopen 20 jaar heeft Manuel een enorme bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en groei van NDI. Manuel zijn doel was om NDI naar een volgende fase te brengen door meer structuur, verdere professionalisering en vooral het uitbouwen van de menselijke kant die NDI en ICT zo belangrijk maakt. Dit doel heeft Manuel zeker bereikt samen met alle collega’s. NDI is een betrouwbaar, technisch sterk maar ook vooral heel erg menselijk ICT bedrijf waar iedereen met veel trots en plezier (en af en toe een kreun) voor werkt.
In januari hebben we op gepaste wijze met iedereen afscheid genomen van Manuel tijdens ons nieuwjaarsfeest. Prachtige cadeaus, speeches, een heuse ‘roast’ en natuurlijk (het blijft een techneut) een uit gefaseerde server vol handtekeningen van NDI-ers er op 😊. Alles met een lach en een traan, terugdenkend aan heel veel mooie momenten met NDI.
Sinds enige tijd stond Manuel al één dag per week voor de klas op de Haagse Hogeschool als docent voor informaticastudenten. Iets dat helemaal bij hem past: voor de groep staan en een verhaal vertellen is hem op het lijf geschreven! Hij geeft zelf aan dat hij de komende periode wat meer les gaat geven en eens rustig de tijd neemt om te bedenken wat hij daar naast zou willen gaan doen. Zelf denkt hij aan een combinatie van doceren en interim klussen of misschien wel weer ondernemerschap.
Samen met zijn vrouw heeft hij ook al jaren
een webshop met accessoires voor diabeten, dat blijven ze er in ieder geval bij doen. Manuel daar over: ‘Dit was eigenlijk een tijdelijk empty nest projectje toen de kinderen de deur uit gingen maar we krijgen er zoveel energie van dat we er niet over denken er mee te stoppen; we verkopen prachtige producten die het leven van diabeten echt wat eenvoudiger maken en krijgen dan ook hartverwarmende reacties van klanten.’
We wensen Manuel veel plezier de komende tien jaar en komen hem vast nog eens tegen, bij NDI of ergens anders.
[post_title] => Het waren twintig fijne jaren!
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => het-waren-twintig-fijne-jaren
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2024-03-14 08:59:04
[post_modified_gmt] => 2024-03-14 07:59:04
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => https://www.ndi.nl/?p=6960
[menu_order] => 0
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
[comment_count] => 0
[current_comment] => -1
[found_posts] => 94
[max_num_pages] => 10
[max_num_comment_pages] => 0
[is_single] =>
[is_preview] =>
[is_page] =>
[is_archive] =>
[is_date] =>
[is_year] =>
[is_month] =>
[is_day] =>
[is_time] =>
[is_author] =>
[is_category] =>
[is_tag] =>
[is_tax] =>
[is_search] =>
[is_feed] =>
[is_comment_feed] =>
[is_trackback] =>
[is_home] =>
[is_privacy_policy] =>
[is_404] => 1
[is_embed] =>
[is_paged] =>
[is_admin] =>
[is_attachment] =>
[is_singular] =>
[is_robots] =>
[is_favicon] =>
[is_posts_page] =>
[is_post_type_archive] =>
[query_vars_hash:WP_Query:private] => 0df1787798ea397804a10326ff6984bb
[query_vars_changed:WP_Query:private] => 1
[thumbnails_cached] =>
[allow_query_attachment_by_filename:protected] =>
[stopwords:WP_Query:private] =>
[compat_fields:WP_Query:private] => Array
(
[0] => query_vars_hash
[1] => query_vars_changed
)
[compat_methods:WP_Query:private] => Array
(
[0] => init_query_flags
[1] => parse_tax_query
)
)
Array
(
[SERVER_SOFTWARE] => LiteSpeed
[REQUEST_URI] => /nl/home/nieuws/570-nu-al-nostalgie-nokia-3310-maakt-comeback
[PATH] => /usr/local/bin:/bin:/usr/bin
[HTTP_ACCEPT] => */*
[HTTP_HOST] => www.ndi.nl
[HTTP_REFERER] => http://www.ndi.nl/nl/home/nieuws/570-nu-al-nostalgie-nokia-3310-maakt-comeback
[HTTP_USER_AGENT] => claudebot
[DOCUMENT_ROOT] => /var/www/vhosts/ndi.nl/httpdocs
[REMOTE_ADDR] => 54.81.185.66
[REMOTE_PORT] => 37666
[SERVER_ADDR] => 79.99.130.218
[SERVER_NAME] => www.ndi.nl
[SERVER_ADMIN] =>
[SERVER_PORT] => 443
[REQUEST_SCHEME] => https
[REDIRECT_URL] => /nl/home/nieuws/570-nu-al-nostalgie-nokia-3310-maakt-comeback
[REDIRECT_REQUEST_METHOD] => GET
[HTTPS] => on
[HTTP_AUTHORIZATION] =>
[REDIRECT_STATUS] => 200
[X_SPDY] => HTTP2
[SSL_PROTOCOL] => TLSv1.3
[SSL_CIPHER] => TLS_CHACHA20_POLY1305_SHA256
[SSL_CIPHER_USEKEYSIZE] => 256
[SSL_CIPHER_ALGKEYSIZE] => 256
[SCRIPT_FILENAME] => /var/www/vhosts/ndi.nl/httpdocs/index.php
[QUERY_STRING] =>
[SCRIPT_URI] => https://www.ndi.nl/nl/home/nieuws/570-nu-al-nostalgie-nokia-3310-maakt-comeback
[SCRIPT_URL] => /nl/home/nieuws/570-nu-al-nostalgie-nokia-3310-maakt-comeback
[SCRIPT_NAME] => /index.php
[SERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1
[REQUEST_METHOD] => GET
[X-LSCACHE] => on,crawler
[PHP_SELF] => /index.php
[REQUEST_TIME_FLOAT] => 1710846270.4881
[REQUEST_TIME] => 1710846270
)